söndag 22 december 2019

Dan före Dan före Dopparedan...

Söndagen den fjärde advent.
Vi landade här i går eftermiddag, mycket senare än planerat. Men vad gör väl det, vi har bestämt oss för att inte stressa.
I går slog jag in alla klapparna och lade in laxen för gravning. Min rosépeppargravade lax har blivit ett nytt ” måste” på julbordet.
I dag skall det göras revben och bakas Bregotter, jag skall till Kastbergs (ICA) med en massa återvinning som vi glömde sist och handla mer röda ljus och småbrödsformar.
I eftermiddag skall jag koka knäck och Jonny skall lägga in sill.
I em kommer Knut och Natasha, jag längtar.
I morgon kommer Calle och Agnes, sedan kan julen börja på riktigt.

Men innan dagen drar igång på riktigt så skall jag och gubben sitta här och mysa en stund till.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar