söndag 29 december 2019

Lat

Sedan ungdomarna lämnade oss i torsdags har jag inte gjort många knop inte.
Jag har lagat lite mat, diskat, letat garn i Tierp men blev 500kr fattigare på Dollarstore istället. 
Jag har kollat på film och virkat.

När bomullsgarnet till mina större rutor tog slut var jag tvungen att leta upp svärmors garnkorg och börja virka mindre rutor till min gamla dockvagn som står där uppe. Nu när jag har ångan oppe kan jag inte sluta. Nu skall det bli två filtar, en till mig och en till dockorna. 
I morgon skall jag till Östhammar och shoppa mer garn.
Men i övrigt har jag mest suttit på häcken. Somnat tidigt och sovit länge. Det är som om luften gått ur mig alldeles. Jag är så förgjordat trött. 
Jag kanske inte skall kalla det att vara lat, det är nog kroppen och knoppen som behöver lugn och ro och mycket vila. Å då skall jag försöka att inte ha dåligt samvete över det.... försöka vara lite snäll mot mig själv. 
Mina två råttor är också trötta och sover sig igenom dagarna här ute på landet.

Gubben har kommit igång med knivmakeriet igen så honom ser man inte röken av, men det gör inget för det är så roligt att han hittat sin inspiration igen.
Men imorgon är det slut på rumpsittandet för då bör det av till Stenskär och nyårsfirande.
Häpp!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar