onsdag 4 december 2019

Jul jul ”strålande” jul...

Försöker känna lite julmys. Det är trögt i år. Det var lättare att göra julfint i Hållen.
Här hemma i stan känns det väldigt jobbigt, det är som om Ludde finns i varje litet hörn.
Dessutom så hade Grinchen varit i min jullåda och dragit ut varenda batteri och förstört varje lampa. 
Inget elektriskt fungerade när jag skulle julpynta.
Varken julgransbelysning, slingor eller adventsljusstaken.
Nu har jag fått ett gång allt utom ett ljus i staken och det stör mig otroligt, måste fixa det i dag.

Bara en julklapp har jag köpt, jag dom brukar vara klar med klapparna vid den här tiden.
Jag hittar bara julklappar till Ludwig när jag letar runt på nätet.
Det känns så hemsk, så orättvist, så ledsamt att vi skall fira jul utan honom. Jag får dåligt samvete, som om det är mitt fel att han inte är här. En jättedum och fel känsla men jag kan inte göra något åt det. Det är så jag känner.
Nu ska jag snart gå till jobbet och lubba 6000 steg med mina stackars fötter.
Det är inte lätt att få igång kroppen efter en så lång frånvaro. Jag snittar ungefär 1000 steg i timmen på jobbet, plus alla böjningar man gör.
Känner mig helt ledbruten när jag kommer hem.
Men på ett sätt är det skönt också att få något annat att tänka på.
Kramen från mig till dig





1 kommentar: