torsdag 21 maj 2020

Den första sommarmorgonen

I dag är första morgonen som jag kan ta mitt kaffe ute på verandan, utan att frysa ihjäl.
Det är fortfarande lite kyliga vindar, men solen värmer så gott.
Jag fick långhelg och är ledig i morgon också.
I dag har vi sagt till oss själva - Inga måsten!!
Det är så lätt att bara greja med en massa saker hela tiden här ute.
Det finns alltid saker att göra, men i dag skall vi inte göra någonting.
Sitta i solen, dricka kaffe.... bara njuta.
Njuta av den blåa himlen, njuta av tystnaden, njuta av våren, njuta av fågelsång och vindens sus,  njuta av att vi går vidare...







(Ja, jag vet att mitt hår är rosa. Vi hade pyjamasparty på jobbet i går och då ville jag vara snygg. Färgen försvinner nästa gång jag tvättar håret 😋)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar