tisdag 12 maj 2020

Orka!

I morgon kommer snickarna och börjar riva stammarna i både kök och badrum.
Det tar ca tre veckor.... drygt.... tror de...
Det där som skulle varit klart i mars när de renoverade badrummet, det var därför som de skulle renovera badrummet samtidigt som de renoverade stammarna.... 
Allt skulle vara klart på tre veckor..... men eftersom min granne hade Corona då så kunde de inte öppna stammarna mellan lägenheterna, så de fick skjuta på själva stammrenoveringen.
Jag förstår ju det, men det känns ändå jobbigt att de skall röra runt här i tre veckor till, nu när vi fått iordning och lyckats städa bort allt byggdamm från förra omgången,
Stänga av vattnet flera dagar i sträck, byggplast, golvpapper, slipdamm....igen....
Önskar jag kunde jobba hemma som Jonny och flytta ut till Hållen tillsammans med honom och hundarna medan de håller på, men jag måste stanna i stan och bo mitt i den här skiten.
Undrar vilken tid de kommer i morgon? Får ställa kl på ”skittidigt” så jag hinner duscha innan de ringer på eller bara kliver in med huvudnyckeln...

Suck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar