måndag 4 maj 2020

Restless legs

När jag kommer hem från jobbet och slår ner häcken i soffan så kan jag inte sitta still.
Mina ben pirrar och har sig så att jag håller på att bli tokig.
På nätterna med ligger jag och skakar och vrider mig. Tror det är sk restless legs, men jag vet ju inte eftersom jag aldrig pratat med någon läkare om det.
Nu kan jag inte heller ta sömntabletter längre för då förvärras besvären. Har läst på bipacksedeln till Propavan att det kan vara en biverkning.
Är det inte det ena så är det tamej faan det andra.
Någon som har någon bra kur mot detta fenomen så får du gärna höra av dig till mig för detta är skitjobbigt.
Det gör inte ont direkt, men det kryper och har sig i benen och du kan inte ligga still.
Benen måste vara i konstant rörelse och då är det jäkligt svårt att sova skall jag säga dig.  Det är som att ha benen fyllda med myror. Så jäkla obehagligt. Detta har pågått ett tag och det blir lite värre för varje kväll/natt. som går.
Börjar jag tänka på det så blir det ännu värre. Är restless legs psykiskt eller fysiskt undrar jag?
Sömnen är ju så viktigt för att man skall kunna orka på dagarna. Ligger du och vrider dig hela nätterna så är det svårt att kliva upp och jobba nästa dag. Ikväll är det extra jobbigt. Undrar om det hjälper med värktabletter? Får googla på detta...
GOD NATT....hoppas jag.






2 kommentarer:

  1. Magnesiumbrist har jag läst att det kan va

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det var någon mer som skrev det på Facebook. I dag går jag och inhandlar magnesium :)

      Radera