onsdag 19 augusti 2020

För varmt

Ja, det är faktiskt fööör varmt när man skall arbeta i 30° värme inomhus.
Springa runt och vara med barn, jaga dem, klä på dem, krama dem....
Svetten lackar så fort du kliver innanför förskolans dörrar, sedan svettas vi konstant till jag kommer hem till min AC igen.
På jobbet finns ingen AC.
Det finns tydligen inga regler för hur varmt det får vara för oss inom vård och omsorg.
På Jonnys kontor får det inte vara varmare än 26°, får de inte vara där enligt skyddsombudet.
Jag dricker vatten som en galning hela tiden för att försöka hålla huvudvärken i schack,
När det är 30°C så skulle det vara lagstadgat att ligga i en pool eller i annat vatten.
Nu har jag suttit framför vår AC i minst en timme och äntligen börjar jag känna mig som en människa igen.


I morgon kör jag upp till Östersund, till mosters begravning.
Där uppe är det förhoppningsvis lite svalare.
Funderar t om på om jag måste ta med en jacka, eller om det räcker med en kofta framåt kvällskvisten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar