onsdag 5 augusti 2020

Hemlängtan och hemstäd

I dag kommer de och storstädar hemma hos oss på Murargatan, å här sitter jag och dricker kaffe i solen.
Men jag börjar faktiskt bli lite trött på lantlivet och lantluften nu.
Längtar efter staden och kanske efter en och annan uteservering.
Det låter ju hemskt att klaga, men så är det.
Hoppas nu bara att vi lagt ut nyckeln till städfirman. Iängen av oss kommer håg att vi gjort det så den kan lika gärna vara inlåst där hemma.
Då får jag slänga mig i bilen och åka till stan med en nyckel.
Till helgen kommer killarna ut hit, tror jag. Det skall tydligen bli finväder, ännu finare väder....
På måndag flyttar vi hem till stan igen. Då är det tre dagar kvar på min semester. Det kan bli skönt att tillbringa dem hemma i stan innan jobb och ny termin.
Det blir skönt och lyxigt att flytta hem till en alldeles nystädad lägenhet.
Putsa fönsterna skall de också göra i dag.
Så jäkla skönt. Den där lägenheten har inte fått sig en ordentlig genomkörare sedan Ludde blev sjuk.
Nu skall jag börja på tredje och sista boken om Maj från Östersund.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar