söndag 28 mars 2021

Påskpynt å lite annat...

I dag påskpyntar jag i Hållen.
Inte mycket, men lite.
Bara så att det ser välkomnande och påskfint ut när vi kommer igen på onsdag.
Vill inte åka hem i dag, hundarna älskar att all snö är borta och att de kan springa fritt i trädgården.
De springer så att de blir helt slut.


Trodde jag sov jättelänge i dag innan jag kom på att det blivit sommartid i natt.
Läste att det är sista året vi har sommartid i år. Sedan är det riktig tid hela året. Skönt tycker jag, men det råder visst delade meningar om det. 
Helgerna går så fort. Jag är så trött. Somnar tidigt och vaknar sent och känner ingen energi där emellan.
Snart är det dags för ännu en högtid utan Ludwig och det är trögt att finna glädjen. Vill bara lägga mig under täcket och låta helger och högtider gå omärkt förbi. Men så finns det en liten del i mig som inte låter det ske, en liten del av mig som ser till att jag pyntar och som planerar lite påskmat. 
Ludwig skulle inte vilja att vi inte firar påsk, att jag låg under en filt och grät hela helgen. Så jag gör det för hans skull, för vår skull, för min skull.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar