onsdag 11 april 2012

Sjuk igen?

Jag trodde att min förkylning var över nu och allt som återstod var att jag lät lite snuvig men så vaknade jag i natt starxt efter kl 03.00 av att jag var genomtäppt.
Jag kunde inte sova för jag kunde knappt andas. Efter en stund så gick jag up och hittade nässpray i kylskåpet. Det hette Otrivin med mentol å herregud vad det killade till i näsan bär jag tog det.
Jag nös ut halva hjärnan och vid fyratiden så kunde jag somna om.
Tror du att jag var pigg när klockan ringde 06.00?
Nä, just det.
NU sitter jag här med en kopp kaffe och håller på att dö. Näsan rinner och jag känner mig skitsäckig igen. Jag masar mig väl iväh till jobbet och ser vart allt tar vägen under dagen.
Vi går ju kort i dag som det är, utan att jag skall vara hemma också. Men det känns tungt nu.
man blir så sur att det tar om precis när man känner sig frisk igen. Jag har ju snörvlat mig igenom hela påsken fast utan att känna mig speciellt jättesjuk.
Nu vet jag inte hur jag mår.
Är det typiskt jag eller är det typiskt jag?
Som grädde på moset så har vi kvällsmöte ikväll.
Grattis Maggan!

1 kommentar: