tisdag 10 april 2012

På´t igen ba

Fyra dagars ledighet och en sjukdag senare så sitter man här igen då :)
Ja, det går alldeles för fort sådana här helger, men det är väl tur också, för annars så skulle man väl se ut som ett påskägg till slut.
Jag har verkligen inte gjort många knyck den här helgen inte, dels på grund av vädret och dels på grund av att jag inte känt mig helt frisk.
I går cyklade jag i alla fall i 40 minuter, det är ju alltid något, men knappast något som uppväger helgens vin, mat och fram för allt godis.
Vi har fortfarande en hel påse påskgodis kvar, funderar på att ge bort den till bättre behövande.
I dag ligger min gubbe till sängs, han lyckades överta min förkylning....Grattis!
Nätverket har jag fått tillbaks i alla fall, alltid något. Hur det kommer sig har jag ingen aning om, men skönt är det.
Undrar om vi har full barngrupp i dag eller om det är någon som påsklovar vidare, men det tror jag inte. Skolorna börjar ju i dag här nere.
Snart har jag ingen här hemma som går i skolan längre. Det kommer att bli en konstig känsla när alla tre är vuxna och arbetar. Det finns ju föräldrar på mitt jobb som är i min ålder, jag skulle lika gärna kunna leva småbarnsliv just nu. Det låter jobbigt :)
Nä, här kan jag inte sitta och svamla längre, jag måste ta och slänga mig i i duschen och göra mig redo för en dag på förskolan.
Måndag på en tisdag, me like :)

1 kommentar: