söndag 1 april 2012

Vilken jäkla lördag

Vaknade tidigt och satt länge med mitt kaffe och datorn.
Funderade på hur jag skulle lägga upp dagen.
Städa lite, rensa på balkongen, påskpynta och sedan pka ner på stan för att festa med lite kompisar.
En lugn och skön dag med ett skojigt avslut....trodde jag ja.
Calle ringde och hade trampat snett på foten, måste på akuten, mamma skjutsar.
Jag hade ringt på en soffa på Blocket som skulle hämtas före kl 14.
Calle blev klar på akuten vid 13.30.
Skjutsade hem honom, hämtade Jonny, åkte på Biltema för att köpa spännband, på med takräck i minusgrader och halv storm.
Hämta soffan i Rackarberget, åka på Rusta för att köpa bord och en dynlåda.
Hem för att lasta ur allt, ställa soffan på plats, laga mat och till slut kunna lägga mig i ett välförtjänt bad.
Flera timmar senare än beräknat kom vi ner på stan, tog ett glas hos Alle och senare KROM på Katalin för att avsluta kvällen på Baren baren.
PIJUUH!
Calle och Lina på Närakuten, inga sprickor utan "bara" skadade mjukdelar.
Jonny och Alle
Fam Munther på Krom plus fotografens finger.

Mor och son
Anette och Knut

Jag och Bosse

1 kommentar:

  1. "Det gäller att vara om sig å kring sig...för att få någe i sej å på sig!" som pappa Bosse skulle sagt! Hoppas att ni hade en kul kväll!

    SvaraRadera