lördag 27 oktober 2012

Etage Kök & Bar Uppsala

Jag ska sluta gå på after work, tror jag. För jag kommer aldrig hem :)
Jag säger varje gång att jag inte skall stanna ute länge och varje gång stannar jag ute hela kvällen och halv natten.
 I går var det jag och Eva- Lena som satt på Pitcher´s och snackade lite.
Vi åt varsin pubtallrik och hade det gemytligt när min man dök upp och tog med oss vidare till O´Learys. Där satt vi en bar stund tills Calle och Ludde dök upp.
De ville gå till Etage och för att Ludde lättare skulle få komma in så följde vi snäll med.
Väl inne på Etage så kände jag mig verkligen som en tant. De har gjort om där inne och åldern på gästerna har definitivt sjunkit sedan jag var där sist.
Nåväl, vi hade skoj iallafall tillsammans med pojkarna och några av Jonnys arbetskamrater.
Calle och Ludde ville sjunga kareoke och lämnade in en lapp till killen som skötte musiken.
Vi väntade och väntade och väntade.......och väntade......och väntade.
När det var tio minuter kvar till stängning så frågade Calle när det var deras tur? Oj, då din lapp kom viss bort, blev svaret. Däremot så hade hans kompis sjungit tre eller fyra gånger på den tid som vi väntat :P
Killarna fick sjunga en halv låt innan han fejdade ner musiken för att han ville sjunga själv?!
Ja men man blir lite förvånad. Är det kunden i fokus? eller är det klubben för inbördes beundran?
Vi garvade och gick hem men inte kommer jag att gå tillbaks till Etage för att sjunga kareoke igen inte.


1 kommentar:

  1. Såna puckon finns det över allt...som heller vill synas själva!

    SvaraRadera