tisdag 16 oktober 2012

När jag når mitt mål.

Jag tänker mycket på hur och när jag når mitt viktmål just nu.
Jag har snart gått ner tio kg, nu har jag "bara" arton kilo kvar :P
Enligt min app når jag målet senast mars 2013.
Det är inte så jäkla länge.
Om fem månader väger jag 80 kg.
För dig som är smärt och smal kanske åttio kilo låter som värsta flodhästen men för mig som vägde 108 kg när jag började den 26 augusti låter det fjäderlätt.
Allt är ju relativt.
När jag nått mitt mål så kanske jag stannar där eller så vill jag gå ner lite till, det beror på hur jobbigt det blir på slutet?
Men om jag väljer att stanna på åttio kilo så har jag gått ner minst tre storlekar i kläder.
Istället för 48-50 så kanske jag kan ha 40-42.
Det vore ju drömmen att kunna gå på de vanliga klädavdelningarna och köpa vanliga kläder istället för BIB, Exellent och Generous.
Till sommaren kan jag ha fina sommarklänningar utan att se ut som sju rum och kök.
När jag nått mitt mål kanske jag inte har lika ont i mitt knä längre, jag känner mig redan liiiite, lite bättre än innan viktminskningen.
Mindre ont i knät = lättare att promenera.
Tänk att kunna böja sig ner och ta på sig skorna utan att ha en badring i vägen?
Det är mycket som är jobbigt när man är tjock.
Jag brukar tänka på hur jag kommer att se ut och hur jag kommer att må när jag nått mitt mål.
Det är viktigt att se målet framför sig.
Visualisera och känna hur det kommer att kännas.
Det är många år sedan jag vägde åttio kg. Det var vad jag vägde efter semestern 1995 och jag bestämde mig för att gå med i Viktväktarna för att jag aldrig varit så fet.
Ja, som sagt, allt är ju relativt :)

3 kommentarer:

  1. Heja maigiz! Du är så himla stark, önskar jag också va det, igår hittade jag vaniljbullar i frysen då var det ajöss med kalorierna kan jag säga haha!

    SvaraRadera
  2. Heja maigiz! Du är så himla stark, önskar jag också va det, igår hittade jag vaniljbullar i frysen då var det ajöss med kalorierna kan jag säga haha!

    SvaraRadera