söndag 14 oktober 2012

Söndag

Helgen har gått alldeles för fort.
Snart åker de hem igen, syrran med familj. Nu kanske det dröjer flera månader innan vi träffas igen.
Ute är det grått och trist, precis så som jag känner mig idag.
Söndag..... igen.... * suckar*
Helgerna går fort, fast det gör ju veckorna med så snart är det helg igen som snabbt går förbi.
Det är livet.
Tiden som går. Ibland är jag med på tåget och ibland står jag bredvid och kollar. Ibland rusar tåget/tiden förbi utan att jag hinner tänka.
Just nu är jag med.
Det är söndag och jag är med på tåget, om än något melankolisk.
Ute är det grått och trist precis som jag känner mig.
Jag gillar inte söndagar.

1 kommentar:

  1. Jag har lärt mej att tycka om söndagar...förr gillade jag INTE känslan av söndag....nu tycker jag att den är helt OK...tom riktigt bra!

    SvaraRadera