fredag 5 oktober 2012

Står still

Vågen har inte rört sig på hela veckan :P
Jag tog visserligen en bulle i går men sedan cyklade jag.
Ja ja, det gick ju fort från börja så det är väl detta som rättar till sig nu.
Men man behöver att det syns på vågen för att behålla motivationen....eller...det stämmer ju inte heller för jag mår så mycket bättre nu. Bättre i min mage och över huvud taget.
Mitt sötsug är nästan helt borta, jag tänker inte ens på godis eller annat nu för tiden.
Jag köpte ju en påse godis för 14 dagar sedan men det smakade inte alls gott.
Då är det godare att "unna" sig något hembakt i stället.
Jag gillar mina nya matvanor och jag blir mer och mer skeptisk till LCHF-dieterna.
Allt det där fettet kan aldrig vara nyttigt?!
Jag hör talas om fler och fler som får problem med hjärtat och blodkärlen efter att ha ätit LCHF i flera år.
Men jag vet att det är ett ganska lätt sätt att banta på, jag har ju gjort det själv.
Det jag saknar mest med att räkna kalorier är att få äta ost.
Det är ju inte förbjudet direkt men ost innehåller SJUKT MYCKET kalorier.
DET är synd.
I dag är det fredag och jag tänkte ordna en mysmiddag i kväll när Jonny kommer hem från Småland.
Undrar vad jag skall göra för mumsigt?
Skaldjur låter lockande....räkor....vitt vin....lätt skagenröra...rökta musslor.
Hmmm.....får fundera på det där i dag.
NU måste jag sätta fart på döfläsket, här vilar inga halta löss.
Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar