fredag 11 juli 2014

Äntligen fredag

Trodde aldrig att den här dagen skulle komma.
Men nu är den här. Fredagen när jag går på semester och flyttar ut till Hållen.
Solen skiner och jag vill inte ringa till doktorn. men jag måste väl.
De öppnar 07.30.....ångest!
När jag ringt till doktorn så skjutsar jag Jonny och Ludde till jobbet och sedan skall jag åka ut till Storvreta för att hämta mina FB fynd.
Sedan skall jag väl bara ta det piano tills det är dags att åka "ut på landet".
Jag undrar hur mina blommor mår i den här värmen? De är nog väldigt törstiga nu. Jag vattnade i måndags. Men det är fyra dygn utan en droppe i gassande sol. Stackarna! och dyrt för mig om de är döda. Då måste jag genast köpa nya.

Usch! Varför var inte vårdcentralen öppen klockan sju då? När jag tog mod till mig och ringde. Typiskt!
Nu måste jag sitta här med ångest i 30 minuter till.
Vad skall jag säga då?
- Hej! Du måste sjukskriva mig för jag vill inte slösa semesterdagar på ett trasigt knä! eller?
Åhh! vad jag suger på sån´t här.
Jag har inte blivit lärd att läkare är här för mig, utan att man skall be om ursäkt för att man stör dem.
Egentligen skall jag väl skita i om de tycker jag är pjoskig eller inte......men *suck*.
Nä, skärp mig nu!!
För faaaan!

P.S Håller tummarna så de vitnar för att Calle skall komma in på Universitet. Han får besked i dag och det känns väldigt oroligt. Han måste läsa upp matten på ett sk basår och det var högre intagningspoäng på basåret än på själva kursen som han skall söka ?!
Håll, håll, håll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar