lördag 13 september 2014

Kulturnatten i Uppsala

Stannar hemma i stan den här helgen. Av olika anledningar.
Dels mår jag fortfarande inte hundra, men hosta kan jag ju göra i Hållen också.
Dels skall Jonny åka på knivkurs i Stockholm både i dag och i morgon. Plus att det är den årliga Kulturnatten i Uppsala i dag, kväll och natt.
Jag har inte varit ut på deras hemsida ännu och kollat på vad jag vill se/göra. Det finns allt från dans till mat till musik till konstutställningar. Jättetrevligt brukar det vara.
Vi skall träffa goda vänner och käka en bit mat framåt kvällen. 
Vi skall se när. Knuts kompis dansar samba. Det brukar alltid vara varmt och skönt på Kulturnatten, vi får väl se hur vädret blir lite senare.
Men först en grå morgon i soffan framför tv:n tillsammans med Skärgårdsdoktorn och en kopp kaffe.
Härligt med lördag och härligt att vara i stan för en gångs skull.
Det är underbart i Hållen men det skall bli riktigt trevligt med lite stadspuls i kväll. Mycket folk och massor med evenemang nere på stan.
Jag undrar om jag skall ta mig i kragen och åka ner på stan och klippa mig i dag .
Vad skall du göra i dag då?



3 kommentarer:

  1. Byggfix och kräftskiva i kväll :))
    // Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt Nina. Ni verkar få jättefint där uppe. Vill gärna komma upp i vinter. <3

      Radera
  2. Du är såååå välkommen! 😄
    //Nina

    SvaraRadera