onsdag 17 september 2014

Vardag

Ordet vardag förknippas oftast med orden: grått och trist.
Men vardag kan vara så mycket mer.
I dag har jag en alldeles vanlig onsdag, en vardag mitt i veckan.
Jag vaknade kl 06.00. Drack mitt kaffe, borstade en tand och åkte till arbetet.
Tänk att jag har ett arbete att åka till, vilken lycka!
Jag vaknade och jag är frisk, ja lite hosta, men inget farligt. Inte cancer eller något annat hemskt.
Jag är frisk och jag har ett arbete att åka till.
Efter jobbet skall jag hämta sonen. Tänk att jag har barn! Jag har t om tre fina söner. Vilken lycka!
I kväll äter vi middag tillsammans, åtminstone några av oss.
Min man kommer hem senare. Ja! Jag är lyckligt gift sedan snart 25 år tillbaks.
Detta är få förunnade.
Till helgen åker vi till stugan, min man och jag. Vi har lyckan att äga ett fint hus på landet och vi bor i en stor lägenhet i stan.
När man tänker så här blir inte vardagen lika grå och trist längre.
Det är nog många i världen som skulle vilja byta sitt liv mot min "tråkiga" vardag.
Eller vad tror du!

Lite funderingar på en kafferast.


1 kommentar:

  1. Precis! Så är det söta du....och Grattis till minus :)

    SvaraRadera