måndag 1 juni 2015

En dag i taget

Nu märks det att sommaren och semestern börjar närma sig.
Det blir trögare och trögare att hitta energin till att kliva upp och gå utanför dörren för varje dag som går.
Två hela arbetsveckor kvar för mig innan kortveckorna börjar.
V 23 och 24 är nu som vanligt sedan är det midsommarveckan.
Veckan efter det åker vi till Irland och veckan därpå arbetar jag bara fyra dagar innan det är dags att gå på fyra veckors semester.
Det är nedräkning nu.
Jag har ont i kroppen och förkylningen håller i sig och vill inte släppa taget.
I fredags fick jag gallkänningar och det har hållit i sig hela helgen, bättre i lördags och sämre i går.
Jag vet inte om det är gallan eller magkatarren som spökar.
Det blir lite bättre när jag tar samarin eller liknande medicin.
I dag känner jag också av magsmärtorna som strålar ut i ryggen.
Jag åt ju sparris i går och det kan trigga gallkänningar har jag hört.
Jag vet inte eftersom jag aldrig har haft sådana problem förut.
Det är bara skit med den här gamla kärringen nu för tiden.
Måndag och ösregn är det till råga på allt.
Svårt att tänka positivt nu känner jag.
Svårt att uppbringa styrka och energi till att överhuvudtaget kliva ur sängen.
Hoppas magbesvären inte håller i sig under dagen för då vet jag inte hur det kommer gå på jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar