måndag 15 juni 2015

Jag har slutat, men jag lovar att fortsätta.

I går sade jag upp mitt medlemskap på Viktväktarna. Jag har inte varit där på flera veckor och motivationen har sjunkit.
Inte motivationen att gå ner i vikt, men att gå på mötena.
Jag har varit med i ett år nu och allt är bara repetitioner. Det känns som jag har hört allt förut och programmet kan jag utan och innan.
Det känns som om jag kan ta de där 400 kronorna och göra något annat för dem. T ex köpa ett gymkort.
Jag skall givetvis inte släppa taget om min viktminskning. Jag skall bara försöka hitta nya vägar att gå ner i vikt. Försöka hitta ny motivation.
Jag kanske börjar med att räkna kalorier igen med min Lifesum-app.
Räkna kalorier och träna kanske kan ge mig en ny spark i arslet.
För jag vill inte ge upp, jag vill INTE väga 112 kilo igen.
När jag vacklar så är det bara till att ta fram mitt motivationskort igen.
såhärtjockvilljagaldrigmeravara
Det känns att semestern börjar närma sig. 
Nu är det slut på långveckorna för min del. 
Den här veckan jobbar jag fyra dagar och sedan är det midsommar. 
Nästa vecka arbetar jag tre dagar och sedan åker vi till Irland. 
Veckan därpå jobbar jag fyra dagar och sedan har jag SEMESTER!
Hela min kropp längtar. 
Mitt knä är så svullet nu att jag knappt kan gå.
Jag borde ringa och få en kortisonspruta innan vi åker till Irland, annars kommer jag inte kunna gå någonting där borta.
Jag skall ringa till min vårdcentral i dag.
Solen skiner mellan molnen i dag men jag vet inte hur varmt det är(eller kallt). 
Måste köpa en termometer. 
Trevlig måndag på dig.
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar