fredag 18 mars 2016

Borta bra men hemma bäst!

I går kom jag hem och jag har sovit som en stock i min säng i natt.
Jonny hade gjort så fint i köket och idag skall fogmassan på. Vi skall åka till Hållen, men jag vill göra färsigt här hemma först. Packa upp, städa, foga mm.
Jag tycker att vi kan ha en mysig fredag hemma och åka till Hållen i morgon bitti.
Tågresan ner var lite jobbig för jag satt mitt emot en karl med lååååånga ben, så mitt benutrymme blev minimalt. Jag kan inte sitta 90 grader med mitt onda knä någon lång stund, så efter några mil var jag tvungen att fråga honom om jag fick ha mitt ben mellan hans under bordet?
Lite pinsamt men jag var tvungen.
När jag kom hem hade Jonny satt mosaik på hela väggen och det blev jättefint!
Det blev bra så som han hade möblerat också, men jag skall lägga "min hand" på en del grejer innan jag är helt nöjd :)
Det var en trevlig vecka i Östersund jag hann med att träffa en massa nya och gamla vänner.
Tack Anita, Kerstin, Pernilla, Nina, Lena, Eva, Kicki, Titti, Eivor, Gudrun och Cina för att ni tog kontakt med mig och ville träffas.
Jag har druckit Jämtlänsk öl, ätit Jämtlänsk mat, jag har sjungit i kör och sett det nya hotellet på Frösön. Jag har träffat min fd faster och min gamla barndomskamrat från Odenskog. Jag har surrat bort en hel kväll med min gamla svägerska och varit på graven med blommor och ljus. Jag har ätit sushi med min kompis och druckit tre vanilla Caramell Latte på Espresso House under ett dygn.
För första gången på 25 år fick jag också smaka en Killevipp på Törners konditori.
Det var också en massa saker som jag INTE hann. T ex träffade jag inte mina brorsbarn och barnbarn, som jag gärna hade velat göra, Jag åt inte brunch på Arctura och jag har en hel lista med vänner kvar som jag också hade velat träffa.
Men Östersund står kvar och jag kommer upp fler gånger.
Jag åker tillbaks redan på torsdag, men då åker jag förbi Östersund och dundrar raka vägen upp till Huså för att fira påsk med syster plus hennes familj och mina barn.
Jonny åker till Norge för att fiska, så honom ser jag inte röken av förrän  den 3 april.
Det var skönt att åka ifrån det slaskiga Östersund och komma hem till ett torrt och nästan grönt Uppsala.
Som sagt:
BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar