fredag 4 mars 2016

Fredagsutflykt och P3 dokumentär

I dag, när Jonny arbetat färdigt, skall vi åka på utflykt.
Vi skall till Tobo Glasbruk och köpa ett nytt glas istället för det som gick sönder på Jonnys födelsedag. Jag mejlade till glasbruket och frågade vad det skulle kosta att endast köpa glaset, eftersom vi har smidesställningen kvar.
När Jonny öppnade paketet, på födelsedagen, rullade det ena glaset ut på bordet och gick i kras.
Men i dag åker vi dit och köper ett nytt till ett sjysst pris.
Klicka på bilden så kommer du direkt till dokumentären om mordet på Fadime.
Sitter och lyssnar på P3 Dokumentär om mordet på Fadime. Jag gråter och blir upprörd över denna hemska familjetragedi.
Man kan inte förstå att detta hemska har hänt och fortfarande händer här i Sverige.
Jag vill lyssna men samtidigt vill jag stänga av. Jag vill inte lyssna klart, vill inte att mordet skall ske,
Kommer ihåg när det hände. Vi var nyinflyttade i Uppsala när mordet skedde endast några kvarter från vår lägenhet. Vi gick förbi den tomma lägenheten många gånger när vi gick ut med hunden senare. Lägenheten stod tom i flera år efter mordet. Jag vet inte om någon bor där än i dag.
Har du en timme över så skall du lyssna på detta. Så hemskt, så bra.
Nu sitter jag bara urlakad och förfärad över detta hemska mord. En far som dödar sin dotter i hederns namn.
För mig är det ofattbart.
Ofattbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar