tisdag 29 mars 2016

Det var den påsken det...

Nu är vi hemma i Uppsala igen.
Det var skönt att komma hem och jag hoppas nu att det bara går bra för svärfar att bo ensam.
Det är ett tungt jobb han har framför sig, men samtidigt är det något som bara måste göras.
I bland lämnar livet inga lätta vägar att gå.
Jag har tvättat hela dagen och just nu åkte Jonny och handlade. Det var väldigt tomt i kylskåpet.
I morgon åker vi till Hållen.
Det skall bli skönt att komma dit.
Det har väl blivit vår där nu, antar jag.
Skall kanske köpa med mig lite penséer ut, som jag kan sätta på trappen.
Dags att sätta upp paviljongen också och ta fram utemöblerna.
Härligt med vår!
Det skall bli skönt att komma ut till vårt hus och kanske tänka på andra saker i några dagar.
Sorgen efter svärmor har ju inte gått över, men den största chocken har lagt sig och lite vardag kan krypa sig på utan att vi mår allt för dåligt.
Nästa vecka är det begravning och då blir det tungt igen, riktigt tungt.
Men först några dagar i Hållen med vårstök.
Det ser jag fram emot!

P.S Är det för tidigt att sätta ut Pelargonerna nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar