tisdag 19 april 2016

Försäkringskassan ringde

I går när jag satt i soffan och stickade i godan ro, ringde min nya handledare. 
Den fjärde i ordningen.
Han berättade för mig att efter sjukskrivningsdag 181 ( som i mitt fall var den 13 februari) då struntar Försäkringskassan i vilket jobb jag har och ser endast till vilket arbete jag skulle kunna klara av med mitt knä.
Jag förklarade att det inte finns något sådant jobb på min arbetsplats, då sa han att man ser till hela arbetsmarknaden .
Ja men, svarade jag. Jag får ingen hjälp med omplacering på Uppsala kommun, säger min chef.
Då får du gå till arbetsförmedlingen då, sa han
VA?! Skrek jag. Ska jag säga upp mig, stoppa i mig Citodon, hoppa på kryckor till AF och söka ett nytt jobb när jag redan har en fast anställning?
Detta kunde han inte riktigt svara på,
Han sa att jag var sjukskriven till sista maj och sedan skulle vi höras igen.
Skulle du anställa en enbent barnskötare på droger??!
Jag måste ta en kaffe och lugna nerverna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar