onsdag 6 april 2016

Gör om gör rätt

Jag stickade färdigt en mössa igår, men den var full med fel.
Nu får jag börja om på nästa och göra rätt denna gång, tänkte jag då.
I morse stickade jag fel igen och fick repa upp det jag redan hade gjort. Det är några hundra maskor att repa upp och göra om när man gör fel.
Men övning ger färdighet. Jag stickar redan mycket lösare och finare än vad jag gjorde i början.
Jag ser nu att den första mössan som jag började med får jag nog göra om för den är allt för hårt stickad och på för små stickor.
Göra om och göra rätt, helt enkelt.
Men det känns surt att göra om en halv mössa.
Det går mycket fortare att sticka när jag inte stickar så jäkla hårt. Inte får jag lika ont i fingrarna heller.
Det är roligt att sticka, men det har du väl fattat vid det här laget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar