måndag 6 februari 2017

Ätstörningar

När jag mår bra tänker jag inte på mat.
När jag mår dåligt är jag aldrig mätt.
I dag har jag ätit så fel som man bara kan. Vaknade 07.15 och en timme senare kom jag till jobbet. Kom på efter ytterligare en timme att jag inte ätit någon frukost.
Klockan 11.30 var det lunch.
Pedagogisk lunch på jobbet innehöll i dag makaroner, helfabrikatköttbullar och lite sallad.
Några godisbitar slank ner när jag kom hem.
På eftermiddagen fikade jag och sonen på Brantan. Räkmacka och kaffe.
"Middag" blev en varm macka i mackjärnet.
Nu är jag mer hungrig eftersom jag bara har fikat i dag och inte har ätit något bra på hela dagen.
Jag kommer inte tillrätta med mina matvanor, orkar inte ta tag i mig själv.
Jag vet precis hur jag skall göra, vad, hur och när jag skall äta.
Jag skulle kunna hjälpa vem som helst att gå ner i vikt.
Vem som helst utom mig själv.
Inte just nu i alla fall.
Usch vad jag klagar hela tiden. Är det inte knäna så är det förkylning och/eller andra djävla sjukdomar eller min vikt.
Ja, vad ska man säga....life sucks!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar