onsdag 1 februari 2017

Lite nytt

Har inte köpt nya kläder på evigheters evighet.
Har tänkt att jag måste gå ner i vikt först, men när jag började jobba den 9 januari insåg jag att jag inte kan gå i myskläder på jobbet och inte spetsklänning heller.
Det är så jag har haft det i 1 1/2 år nu.
Antingen eller. Antingen myskläder eller finkläder.
I dag hittade jag fina storskjortor, tunikor, tajts och sköna baskläder som jag kan ha på jobbet utan att skämmas.
Insåg ändå att jag måste köpa nya tjockiskläder till slut.
Har inte orken varken fyskiskt eller psykiskt att ta tag i någon viktminskning just nu, så eftersom jag inte vill gå naken till jobbet var det bara att snällt gå tillbaks till köpcentrumets tjockisavdelningar utan att känna mig allt för misslyckad som människa.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar