fredag 24 februari 2017

Äntligen hemma!

Kom hit vid 18-tiden.
Första gången på flera veckor. Gjorde lite god mat och hällde upp ett glas rött.
Såg på "På spåret".
Trött och ont efter arbetsveckan så jag skippade vinet och tog värktabletter istället.
Nu är det sängläge som gäller om jag skall orka med att arbeta ute på gården i morgon.
Tänkte elda lite ris och plocka bort julen på loftet.
Skönt att vara här i alla fall.
Skönt att vara hemma igen.

Jag har tänkt mycket på min mamma den senaste tiden. Jag saknar henne och skulle vilja prata med henne igen. Det var så mycket som aldrig blev sagt, det finns så många frågor som aldrig får några svar. 
Jag funderar mer och mer på att faktiskt gå och prata med någon om detta. Allt fick en ny sida när min son blev sjuk.
Allt jag kände förut har fått fler dimensioner nu.
I år är det trettio år sedan hon gick bort. Det är långt tid att sörja, vara arg och gå med obesvarade frågor.
Det vore skönt att få hjälp med släppa och gå vidare nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar