onsdag 1 mars 2017

Hej svejs!

Det var ett tag sedan.
Kul att du är här igen. Min uppdatering handlar om det gamla vanliga, ont i knät, lite förkyld, gräsänka, jobbet mm mm.
Ja, Jonny är i Luleå den här veckan och jag försöker ta mig till och från arbetet med livet i behåll.
Har vansinnigt ont den här veckan och jag kan inte riktigt svara på varför.
I går smakade jag semelwraps för första gången och det var riktigt mumsigt.
I dag arbetar jag 09.30-13.00, om jag klarar det. Mina knän vill inte leka med mig den här veckan och det är skitjobbigt.
Jag fick i alla fall goda nyheter av Försäkringskassan i fredags. De godkände min sjukskrivning på 50% T om 6/5.
Det kändes ju skönt men samtidigt blir jag lite förbanbad. Förbannad på att det skall bero på vilken handläggare man får. Nu bytte jag handläggare och hon godkände min sjukskrivning helt plötsligt. Inget var ändrat i sjukintyget, samma ord och samma läkare som som i höstas när jag blev nekad.
Ja ja, nu över till något helt annat.
Jag har bestämt mig för att bli gråhårig nu. Den 14/3 har jag bokat tid för avfärgning hos bästa Angelica på STIL frisörer.
Då börjar min resa med att få bort min mörka färg och som så småningom skall leda till att jag vill försöka leva med min naturliga hårfärg. GRÅ!
Kunde morsan så kan väl jag. Inte ser hon väl så lastgammal ut?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar