fredag 10 mars 2017

Som ett äppelskrutt

Det märks att man börjat arbeta på förskola igen. Snuvorna avlöser varandra.
Nu känner jag mig lite krasslig igen, men jag har ingen feber, som tur är.
I dag har jag inte tid att vara sjuk för i kväll  är det personalfest på jobbet.
Sagotema är det och jag vet precis vem jag skall vara.
(Bild kommer i kväll).
I morgon åker jag och Jonny till Högbobruk utan för Gävle och utnyttjar vår femtioårspresent från svärfar och svåger/svägerska.
Vi fick ett Gourmetpaket för två.
Fika men kakbuffé när vi kommer, checka in, relaxa, fyrarätters middag på kvällen, övernattning och sedan stor frukostbuffé innan vi åker hem på söndag.
Tycker det låter underbart och då vill jag INTE vara sjuk så jag hoppas att jag inte blir sämre nu.
I dag jobbar jag eftermiddag så just nu sitter jag bara och tar det lugnt med kaffe.
Behöver inte vara på arbetet förrän kl 12.30.
Då kan jag kurera min envisa huvudvärk.
Skatteåterbäringen kom i dag också, som plåster på såren. Jag trodde verkligen att jag skulle få kvarskatt men det blev återbäring, jippi!
Nu vill jag ha frukost. Gröt och ägg.
Trevlig fredag önskar jag dig, för det ska jag ha.


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar