fredag 24 mars 2017

Sjuk

Förr förra veckan var jag sjuk. Vaknade på onsdagen och hade feber och huvudvärk.
Låtsades som att det regnade och gick till arbetet ändå.
Man mår ju alltid lite bättre framemot dagen när man hostat upp sig lite, duschat och tryckt i sig alvedon.
Lite bättre på torsdagen men sämre igen på fredagen.
Gick till arbetet ändå för jag ville så gärna gå på vår sagofest.
På lördagen hade ju jag och Jonny bokat rum och mat på Högbo Brukshotell så då var det bara att bita ihop och åka till Gävle, trots feber och förkylning.
På måndagen sa min kropp till mig på skarpen "ligg och vila kärring!"
Var hemma från jobbet Mån-ons förra veckan.
Jobbade torsdag och fredag. Var ganska pigg i helgen när jag var i Hållen tillsammans med Ludwig och Ida. Kände unders söndagskvällen att jag blev tung i bröstet och fick svårare och svårare att andas.
Arbetade måndag och tisdag  men sedan gick det inte längre igen.
Hade ett samtal på onsdagsmorgonen och sedan gick jag hem.
I går var jag mycket piggare igen.
Hostade nästan ingenting och huvudvärken var borta. Ringde till jobbet och sa att jag skulle arbeta i dag, fredag. 
Gick på bio i gårkväll med mina båda söner plus ett par kompisar till oss.
 
 
Kom hem kl 20.00 och satte mig i soffan. Började hosta igen av någon outgrundlig anledning.
Huvudvärken kröp sig sakta på. Tog två alvedon och lade mig tidigt.
Vaknade ca 00.30 av att jag hostade. Hostade och hostade till bröstkorgen nästan sprack. Så har jag legat hela natten sedan. Somnat och vaknat av att jag hostar. 
Nu har jag precis ringt till jobbet och sagt att jag inte kommer i alla fall.
Man känner sig SKITDUM när man ena dagen säger att man skall komma och andra dagen känner att det inte går.
Nu skall jag bara vara hemma och kurera mig i helgen. För nu skall jag Janne mig bli frisk. Fast det är en grej som jag MÅSTE göra i dag och det är att handla. Det ekar tomt i både kyl och skafferi.
Men sedan skall jag bara vila och bli frisk.
Det märks att man varit borta från bakterier i ett och ett halv år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar