måndag 8 maj 2017

Efterlysning!

Var är jag? Hittar inte mig själv.

Hur många tårar har en människa?
Kan man bli uttorkad om man gråter för mycket?
Hur kommer det sig att vissa människor aldrig gråter och vissa (läs jag) har hur många tårar som helst.
Vad är tårar egentligen? Varför gråter man när man är ledsen? Jag menar, vad fyller de för funktion? 
I dag när vi åkte hem från Hållen grät jag för att jag liksom kände livet i mig, jag såg en vacker gård och hästar som gick i en hage, solen lyste genom molnen och jag tänkte på min mamma som inte fått uppleva vår på 30 år.
Jag vet att jag är svamlig men det beror nog bara på att jag har så många tankar i mitt huvud samtidigt.
Det känns som om det flyger runt tusentals tankar i min hjärna och jag kan inte sortera dem. 
Det bara dyker upp minnen, sånger, känslor helt från ingenstans hela tiden. 
I går gick jag och sjöng på en gammal Ove Thörnqvist- låt hela eftermiddagen, tills Jonny fick spader. "Så vänder vi på bladet å vad hittar vi väl där, ja vad hittar vi där...?" 
Vi hade den på en stenkaka när jag var barn och av någon outgrundlig anledning kommer jag ihåg nästan hela texten fast jag inte har hört den på fyrtio år. Varför kom den ens in i mitt huvud?
I dag har jag gråtit, varit arg och skrattat hysteriskt på en och samma timme.
Ja, man kan ju tro att jag håller på att bli fullkomligt galen. Men det är nog bara lite mycket just nu.
Jag skall försöka samla ihop mig själv och komma tillbaks.
Kanske kommer jag tillbaks som mitt gamla jag eller så kommer jag tillbaks som enhörning...?!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar