söndag 28 maj 2017

Mamma

I dag är det mors dag, alla mammors dag.
Jag önskar jag kunde ringa min egen mor i dag. Vad skulle vi prata om då? 
Jag har varit arg på min mamma i många år, det är mycket jag tycker hon kunde gjort annorlunda under min uppväxt, men nu har jag släppt det, nu önskar jag bara att hon skulle ha fått finnas med i mitt liv.
Någon att fråga om hur man putsar fönster, hur man hör kåldolmar och hur man tar hand om sina Pelargoner.
Jag skulle sitta och dricka lite vin med henne och fråga henne om vad hon kände och tänkte.
Det skulle ha varit roligt att lära känna min mamma.
 
Jag är också en mamna och det har inte varit så lätt alla gånger. Nu går jag genom den svåraste perioden av mammaskap som jag någonsin varit med om.
När ens barn blir sjuk.
Det går inte att beskriva hur ont det gör i mig när jag inte kan hjälpa utan bara stå bredvid och titta på.
En mamma SKA kunna fixa allt som är svårt. I bland tänker jag på hur enkelt vårt liv skulle ha varit om vi aldrig fått några barn, men genast kommer jag på hur otroligt tråkigt vi skulle ha haft det.
Det går inte ens att föreställa mig ett liv utan våra tre pojkar. 
Jag känner mig så tacksam att jag fått er och att ni vuxit upp till tre fina män.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar