onsdag 20 november 2019

Astma

Var till läkaren i dag pga min jävla hosta. 
En hosta som jag nu har dragits med i snart en månad.
Han lyssnade på mina lungor och sa att de lät bra. Vad som nu menas med bra?
Antagligen att det inte var någon lunginflammation på G.
Däremot konstaterade han att jag fått tillbaks min astma.
Jag fick sitta och andas in adrenalin och luftvidgande på Vårdcentralen och sedan var jag som en ny människa.
Trycket över bröstet lättade och min hosta gav med sig litegrann.
Nu fick jag Bricanyl utskrivet plus en remiss till astmasköterskan.
Det var skönt att få detta konstaterat. Jag var lite nervös över vad som var fel med mina lungor.
Jag borde ha känt igen astman, men det var så längesedan jag led av detta så jag har glömt bort hur det känns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar