torsdag 4 juni 2020

Dots’n Bows och rutten mat

Ja, följetongen fortsätter. I morgon skulle vi få flytta hem igen efter två veckor i exil pga stammrenovering.
Vi kom hem ikväll istället, för att hinna packa om till vår resa till Vemdalen i morgon.
Vad har nu hänt?
Jo, det måste ha gått en propp någon gång förra veckan för allt i kyl och frys var ruttet.
Allt!
Matdosor, räkor, kammusslor, kungskrabba, löjrom, oxfilé, 10 kg fjällröding, brödet hade möglat, alla grönsaker, bär och kryddor, hemgjord sylt och äppelmos var ruttet och luktade bluähh!
Du kan ju tänka dig lukten!
Å här har gubbar jobbat på i två veckor utan att märka något?!!
Jag hoppade baklänges av stanken när vi kom hem. Hur i hela helvetet har ingen märkt något?!
Vi ringde försäkringsbolaget och de bad oss fota och dokumentera allt. Det var bland det snuskigaste jag har gjort i hela mitt liv. 
Jag skall bespara er alla foton utom den ruttna rödingen. Känner du stanken?


Min klänning från Dots’n Bows hade i alla fall kommit. Fin va? Tyget är riktigt psykeddliskt och heter passande nog Woodstock.
Den kommer jag att bo i, i sommar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar