onsdag 24 juni 2020

Gårdagen

Vi fick verkligen en mysig bröllopsdag i går. Vi började med en härlig hotellfrukost, fortsatte med shopping i den lilla, lilla staden Kiruna.
Hade inte förstått hur liten världens största stad är.









Men vi hittade det vi skulle och gick sedan tillbaks till hotellet där vi åt tapas och drack bubbel på rummet, innan vi slängde oss i hotellets pool
Livet återvände när vi fick kyla av oss lite. Inte hade vi kunnat tro att vi skulle få 30°C på vår semester i Kiruna. Nätterna har varit olidligt varma eftersom det inte finns ett enda hotell med AC i hela Kiruna. Värme är nog inte deras vanligaste problem...






Efter bad så gjorde vi oss iordning för kvällens middag på SPIS.
Det var nog den godaste middag jag någonsin ätit. Rökt sparris, renfilé med potatispuré och enbärsaioli, goda viner och avslutade med en irish coffee. De andra åt fisk och skaldjur och var nöjda med sitt, men jag kommer längta efter min renfilé varje gång jag blir hungrig hädanefter.





Vi startade middagen i baren på SPIS eftersom vi kom alldeles för tidigt, men inte gjorde det mig något.








Efter middagen tog vi en promenad till Kirunas vackra gamla träkyrka och sedan promenerade vi hem i den ljusa sommarnatten med midnattssolen som sällskap.
En perfekt avslutning på en perfekt dag.













I dag väntar nya äventyr...



2 kommentarer:

  1. Morgan är född i Kiruna, vi bodde på Skrädaregatan 7, för 58 år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Ni har visst bott nästan överallt ni😊

      Radera