torsdag 30 juli 2020

Låååång semester

Det är nog första gången i hela mitt yrkesverksamma liv som jag tycker att en semester är lång.
Annars brukar jag få lite panik över att den är alldeles för kort.
I morgon är det tre veckor sedan jag stängde förskolan och gick hem för den vårterminen.
I dag är det 14 dagar till jag börjar arbeta igen.
Det känns inte jobbigt alls att semesterns andra halva har börjat, jag t om längtar lite efter allihop. Mina fina kollegor och barnen. Det känns alltid skönt på hösten för då lever jag fortfarande i villfarelsen att det HÄR läsåret kommer allt bli mycket bättre än det förra.
Haha..... ingen kommer vara sjuk, alla kommer jobba med glädje och skratta massor på jobbet. Barnen kommer vara glada och nyfikna, inget bråk och tjafs.
Jag kommer springa till arbetet varje dag med små hoppsasteg och inget kommer kännas jobbig eller tråkigt.
Så känner jag varje höst.
Visst kommer det bli så i år? 
Viiisst?!?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar