måndag 20 juli 2020

Väder

Jag bestämde mig i början av sommaren att jag inte skulle leva mitt liv bland väderappar  på semestern.
Det blir det väder det blir och det är inget som vi kan påverka. PUNKT!
Jag bli bara irriterad om jag skall sitta och se att det blir kallt och regn när det kommer gäster hit osv.
Jag har inte hållit det löftet men jag har försökt att inte bry mig så mycket.
Det är otroligt dumt att lägga energi på sådant som jag inte kan göra något åt.
Vi har haft det otroligt fin på vår första semestervecka och finvädret fortsätter.
I dag är det småmulet, men varmt. Så skönt.
Jag skall tvätta och städa i dag, men det är så skönt att sitta här ute på verandan och dricka kaffe och lyssna på bok att jag inte ids gå in och börja städa.
Det får se ut som det gör i morgon när vi får gäster.




1 kommentar:

  1. Tänkte på en sak som du inte räknar in i väderdiskussionen: i coronatider kan man inte sitta inomhus och käka och umgås med riskgruppare. Vädret kan då betyda mycket.🌼

    SvaraRadera