tisdag 1 september 2020

Astma

Var till astmasköterskan i dag och han sa att jag fortfarande har dålig lungkapacitet, men att det ”bara” är astma.
Jag har ju oroat mig för att det det kanske är Kol jag har eftersom det rosslar och piper i mitt bröst hela tiden.
Men han lugnade mig och sa att jag inte har några som helst tecken på kol.
Han sa att jag måste bli bättre på att ta min medicin och att min övervikt antagligen är den största boven till att jag andas så dåligt.
Det var ju skönt att höra och dessutom blev jag ju lite taggad att faktiskt göra något åt min vikt.
Jag blir kallad igen om ett år och då vore det ju skönt att kunna visa lite bättre resultat än vad jag gjorde i dag.
I dag visade min kurva att jag ligger på endast hälften av lungkapaciteten som jag förväntas ha vid min ålder.
Det känns i allafall sjukt bra att kunna säga att jag inte röker längre, och att jag inte har rökt på snart tre år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar