tisdag 29 september 2020

Fyra, fem veckor

Nu har vi fått svaret efter fuktmätningen och det var ju ingen skojig information.
I motsats till våra gissningar så visade det sig att det var väldigt fuktigt nere i betongen. Killen gissade att det måste stå byggfläktar och torka i ca fyra till fem veckor.....herregud!!! Hela oktober och halva november innan vi får flytta hem igen.
Hur bra det än går att bo hos Anna och Erik så är det ju självklart att vi vill bo hemma hos oss igen....såklart.
Nu har Jonny tagit hundarna och flyttat ut till Hållen igen. Han skall arbeta där den här veckan och så kan han jobba med badrummet på kvällarna och hela helgen. Nu känner han att han vill få klart där så fort det bara går.
Utan toa och dusch kan han ju inte bo där.
Vi har visserligen mulltoan men utan dusch blir det ju äckligt.
Men nu hoppas vi att han kommit över alla jobbiga grejer och att resten av renoveringen skall gå som på räls. Inga fler motgångar nu tack!!

Själv går jag hemma hos Anna och hostar...och hostar. Min astma är jättejobbig och jag har ingen ork. Det blir ju så när man inte kan andas och syresätta sig ordentligt.
Men jag har ingen feber, så någon Corona är det nog inte frågan om.
Bara min vanliga höstförkylning som går rakt ner i bröstet, precis som vanligt.
Jag brukar bli sjuk varje höst och varje höst hostar jag och får svårt att andas. Det brukar sluta med att jag får söka hjälp på vårdcentralen och andas Ventolin i deras maskin. Men än så länge funkar det med min astmamedicin. Jag har varit duktig och tagit min medicin hela sensommaren och hösten.
Du som aldrig haft astma skall skatta dig lycklig, det är en hemsk känsla att inte få åt sig luft. Att kvävas måste vara ett hemsk sätt att dö på....
Nu skall jag lägga mig ner, ta en alvedon mot huvudvärken, försöka glömma fuktskador och badrumsrenoveringar och fortsätta lyssna på min bok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar