fredag 23 oktober 2020

En helvetesvecka

I tisdags eftermiddag ringde de från Mammografienheten och berättade att jag fått en tid för ultraljusdundersökning i dag, fredag kl 12.40.
Mitt hjärta stannade!
Allt kom över mig som en kalldusch. Ludwigs besked, hela hans sjukdomsförlopp.
Kunde inte tänka klart.
Allt stannade.
Allt har stått stilla sedan samtalet som kom kl 14.21 i tisdags.
Jag har varit så djävla nervös!!

I dag är det precis fyra år sedan vi fick reda på att Ludwig hade en tumör på sin njure.
Jag tänkte i morse, att det skulle väl vara själva faan om jag just i dag skulle få reda på att jag har en tumör i mitt bröst.
Jag kom till mammografin alldeles för tidigt så jag fick vänta i en evighet innan jag kom in.
Mitt hjärta slog i bröstet och jag var torr i munnen.
Undersökningen gick fort och när läkaren kom tillbaks med beskedet så susade det så högt i öronen att jag knappt hörde vad han sa.
- Du har små systor i bröstet, de är helt ofarliga.
Du har inte cancer!!!!!
DU HAR INTE CANCER!

Nu är vi på väg till Hållen men först skall vi stanna på bolaget i Tierp och köpa skumpa.
Ikväll skall vi fira med bubbel!!

Nästa goda nyhet är att golvet är klart hemma på Murargatan och vår nya matta kan vi hämta på måndag (det blev den grå).
Jippi! Nu kan vi äntligen flytta hem efter fem veckor hos Anna och Erik.
Fina, snälla, underbara Anna och Erik💕





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar