söndag 18 oktober 2020

Snart

Om en vecka kan vi flytta hem igen. De flytspacklade golvet i fredags och så lägger de det nya golvet till veckan. På fredag kan vi flytta hem igen. 
Men på fredag åker vi till Hållen med Agnes och Calle, så vi flyttar väl hem på söndag då.
Nästa helg blir förmodligen allt kakel och klinker klart i Hållen.
Helgen därpå kan vi nog göra klart det sista. Sätta upp dusch, handfat, överskåp och duschvägg.
Allt är nära nu, både hemma i stan och i Hållen.
Det har varit jobbiga veckor.
Men snart är det klart.
Snart....
Till veckan skall jag åka och köpa ny matta till vardagsrummet och lite saker till badrummet i Hållen, det blir roligt.
Bygga är tråkigt men piffa är roligt.
Hallen på övervåningen skall ju också få nya tapeter så dessa skall också inhandlas i veckan.
Har hittat supersöta tapeter RUSTA.
En ny matta till hallen uppe skall jag också köpa.
Köpa, köpa, köpa....

I lördags stod jag i Jonnys verkstad och slipade det gamla kaklet. 
Det ett riktigt skitgöra men det blev fint när kaklet kom på plats, eller hur.






 
Det har varit en tung helg för övrigt. Många Luddetankar och många tårar. Programmet ”Sorgen och jag” på SVT Play var fantastiskt och framkallade många tårar. 
Det gjorde det klart för mig att det är ok att vara tokledsen trots att det gått över ett år sedan Ludde gick bort. Det finns ingen magisk tidsgräns när allt skall vara bra igen. Jag vet väl det, men det känns ändå skönt att få höra det av andra i samma situation och av experter.
Det är inte alls konstigt att jag inte fungerar som vanligt och att jag ibland bara vill krypa ner under täcket och inte vakna på hela dagen. 
Dessutom allt detta med renoveringar och fuktskador som grädden på moset.
Mitt psyke är inte vad det en gång var, helt enkelt.
Jag längtar hem och jag längtar efter Ludwig. Jag längtar efter min vardag och jag längtar efter mig själv, mitt glada vanliga jag. Henne längtar jag efter.
Den här glada tjejen på festival längtar jag efter....





1 kommentar: