söndag 10 oktober 2021

Aldrig mer!!

Vi packar å packar och vi rensar och rensar.
Har varit till återvinningen ett antal gånger nu och i eftermiddag kommer det folk som skall köpa grejer.
Både sänggaveln och vårt vardagsrumsbord ryker i dag.
Det går bra med packning och rensning, men vi är trötta nu. Det är ju så förbannat tråkigt att flytta.
Varje gång så säger jag ”aldrig mer”. Men likt förbannat gör jag det igen.
Hur många ggr har du flyttat i ditt liv?
Detta blir min sextonde gång!!(sjutton om jag räknar flytten till Hållen)
Från Freskvägen till Odenskogsvägen, flyttade hemifrån till Furutorpsgatan, vidare till Stuguvägen, sedan till Rådhusgatan och tillbaks till Odenskogsvägen. Sedan till Frösön på Rådmansgatan och Hornsgatan. Från Hornsgatan till Skyttorp och Skyttbacksvägen och sedan Kyrkogårdsgatan i Tierp. Tillbaks till Skyttorp och till Vikstavägen denna gång. Så tillbaks till Östersund och Vetevägen 27, sedan till Vetevägen 33. Så till Kallkällvägen och sedan tillbaks till Uppsala och till FänrikStåls gata, sedan till Murargatan och nu till Ångkvarnsgatan. 
Phu!!
Aldrig mer, säger jag igen nu…..för sjuttonde gången,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar