lördag 23 oktober 2021

IKEA

I dag tillbringade jag flera timmar på IKEA. 
Jag fick t om med mig Jonny!!
Vi åt lunch där tillsammans med Uppsalas ALLA barnfamiljer.
Så i morgon har vi det vi gör här hemma.
Vi skall:
  • Sätta upp en hatthylla
  • Skruva upp en gardinstång
  • Byta klädsel på en fåtölj
  • Sätta vitrindörrar på en bokhylla
  • Sätta upp en taklampa i gästrummet
  • Skruva upp en liten stång på kaklet i köket.









Men det vi egentligen skulle ha på IKEA var slut, nämligen ett skrivbord till Jonnys kontor, så det måste vi hitta någon annanstans. Det får bli en tur till JYSK i morgon också.



Vi har fortfarande nästan 40 lådor att packa upp i gästrummet.
Hur skall vi hinna med allt?
Fast allt behöver ju inte bli klart i morgon iofs.

Nu är även Knut och Natasha på plats i nya lägenheten. Det är så skönt!
Det var lite kaos i går när vi upptäckte att städfirman inte varit där och flyttstädat i onsdags, som jag hade bokat.
Två timmar innan de skulle börja flytta in så upptäckte vi detta. Jag bröt ihop fullständigt, men Jonny lyckades få tag på en städledare och hon skickade dit ett gäng direkt som kunde börja städa och 3,5 timmar senare var de klara. 
De går inte så bra när jag och Jonny skall köpa tjänster tydligen. 
Men nu är vi båda par på plats i varsin lägenhet och nu är det bara att ta en sak i taget så blir vi färdiga när vi blir färdiga.
Häpp!
(Jag lovar dyrt och heligt att jag aldrig mer skall flytta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar