måndag 18 oktober 2021

Små steg i rätt riktning

Efter många om och några men så kom möblerna på plats i fredags.
Vi får flytten för halva priset ringde de och sa i dag. Det tackar vi för.
Calle var här i lördags och hjälpte till att skura vitrinskåp och packa upp glas. 
Knut kom i söndags och hjälpte till att tapetsera en fondvägg.
Vi tar en låda i taget och packar upp. Både jag och Jonny är slitna i kroppen nu.
Mina fötter värker och Jonnys med.
Jag har tagit ledigt tre dagar men inte Jonny, så han jobbade i dag och åker till Tullinge i morgon.
Vi var till Murargatan i kväll och plockade ur kyl och frys, kastade en massa skit och sedan åkte vi hem för att packa in allt i nya frysen och kylen.
I morgon skall jag försöka hitta mina kläder och få in dem i garderoberna.
Jag skall skjutsa en matta till jobbet och köra några flyttkartonger till Knut och åka en vända till återvinningen.
Resten av kartongerna försöker jag skänka bort till bättre behövande.
Med små steg så får vi ordning här i vår nya lya.
Jag satt och funderade på ett namn till vår  nya incheckning här hemma. Knut föreslog ”parksnippan”men jag skippar det förslaget även om jag tycker det var lite fyndigt… haha!

Jag tycker om den nya fotoväggen som vi gjorde igår.
Vissa tycker ju inte om att sätta upp foton, men det gör jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar