fredag 15 oktober 2021

Vår vanliga tur…

Nooot!

Vi flyttar!
Jaa!!
Vi orkar inte bära själva….
…vi anlitar en flyttfirma. 
Den svarar inte, den har inte tid….hmm… äntligen napp!!
Vi vill ha 6500kr sa de. Ok, sa vi. 
Vi packar själva. Ok, sa de.
Skicka en packlista så att vi vet vad som skall med, sa de å det gjorde vi.
Vi kommer den 15 oktober kl 12, sa de.
Toppen, sa vi.
Klockan blev tolv, ingen flyttbil.
Klockan blev 12.30 och vi måste åka till banken och skriva kontrakt.
Ringde chefen för flyttfirman… oj, sade han.
Vi kommer klockan 14 istället.
Men då missar ni ju två timmar packningstid, sa vi.
Vi fixar det, sa han.
Kl 15 ringde flyttkillarna och undrade var vi var.
Vi står här på Vaksalagatan, sa de.
Fel adress, sa vi.
Oj, vi kommer genast.
De kom två killar med en alldeles för liten bil.
Kl 15.30 började de packa våra saker.
Nu är klockan efter nio och de har bara varit här med kartongerna ännu.
De är på Murargatan och packar möbler nu och här sitter vi och inviger vår nya kaffemaskin.
Jonny sms:ade nyss chefen och undrade när de beräknar vara klara i dag/kväll/natt?
Inget svar.
Jag tror inte de blir färdiga före midnatt.
Vi kan bara sitta snällt här och vänta.
Jag har packat upp några kökslådor och vi har fått upp lite lampor men resten får vänta till i morgon.
Nu vill jag bara få min säng så att jag kan lägga mig och vila ryggen.
Faan vad jag hatar att flytta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar