måndag 1 april 2013

Slut på påsken för i år

Det har varit en lugn och mysig påsk.
Inget stress och jäkt.
Bara mysigt och pysigt.
Man blir lite avis på er som har stugor och fjäll att åka till, skotrar och annat mysigt som hör soliga vinterdagar till men vi gör det bästa med vad vi har här nere.
Åkte ut till husvagnen och grillade, promenad runt högarna umgicks med våra fina ungdomar och idag restaurang och bio.
Mysig påsk!

I morgon börjar allvaret igen.
Fyra dagars ledighet gick alldeles för fort.
De fyra nästkommande arbetsdagarna kommer inte att gå lika fort, det slår jag mig i backen på.
På fredag kommer min syster ner, det ska bli skoj.
Vi skall träffa våra kusiner i Stockholm på lördag, det skall också bli roligt.
Men nu gör jag så där igen, fladdrar i väg till framtiden.
Stanna här nu Maggan.
Måndagkväll som känns som söndagkväll.
Jag blir väl trött om en timme eller så, tills dess kan jag läsa ut min bok som jag har tragglat med halva vintern . Inte för att den är dålig utan för att jag är förgjordat trött på kvällarna att jag inte orkar läsa en rad. Men nu i påsk har jag haft tid att läsa lite grann så snart är den utläst :)
I dag köpte jag en handkräm som luktar mumsigt.
Man skall kosta på sig lite vardagslyx så att vardagen blir lite lyxig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar