tisdag 16 april 2013

Ännu en lång dags färd mot natt

Öppnar förskolan i dag.
Slutar i barngrupp kl 13 men har en hel del att göra så jag arbetar vidare ett par timmar.
Kl 15 öppnar Curves så då blir det tre varv där.
Hem och duscha och kanske laga lite krubb. Jonny drar till Jönköping i dag och killarna skall käka hos brorsan så jag är ensam hemma.
Kl 18.00 skall  jag vara tillbaks på arbetet igen för att ha föräldramöte till kl 20.00.
jag kommer nog att vara ganska mör när jag slänger ner kroppen i soffan vid 21-tiden ikväll.
Det är tisdag, en ganska gråmulen sådan. Fem plusgrader!
Jag läste att vi skulle få upp mot en femton grader varmt i dag. Låter skönt.
Jag kanske tar en promenad utomhus istället för att träna inne i dag? Vi får se.
Annars så önskar jag dig en bra dag.

Dagens affirmation.

Jag är fri att göra vad jag vill med mitt liv
Ibland kan man fastna i ingångna mönster eller destruktiva tankegångar om vad livet skulle bli... eller vad livet är. Då är det bra att påminna sig själv om att vi faktiskt, där vi lever idag, har en enormt stor frihet att göra en hel massa helt fantastiska saker med vårt liv. Låt idag bli den dag då du ser på livet runtomkring dej och ser att du väldigt ofta har möjligheten att styra och planera ditt liv utefter dina egna tankar, viljor och önskningar.
Och du har alltid valet att uppfatta livet på ett visst sätt - fullt av frihet och möjligheter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar