onsdag 17 april 2013

Du! jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.

Ännu en dag gryr.
Solen sipprar in genom sovrumsfönstret och jag vaknar sakta, sakta.
Fåglarnas kvitter når genom husväggen och man känner att våren är här.
Tänk att vi står på randen till ännu en skön sommar. Jag kan nästan inte förstå att det är sant!
Detta är den bästa årstiden.
Våren, innan alla förhoppningar har grusats av regn och rusk :)
När hoppet ännu finns om ljumma sommarkvällar, bad och sol.
I dag efter jobbet skall jag och Jonny åka till Anderssons bilskola och gå introduktionskursen så att våra söner äntligen kan börja övningsköra med oss.
Jag hoppas att de snart skall ha körkorten i sina händer. Detta är också en sommardröm.
I dag känner jag livet i mig, trots lite snuva och andra krämpor. I dag skall jag åka till arbetet i jeansjacka och Converse för nu är våren här.
De har visserligen inte sopat gatorna ännu men det skiter jag i. Snön är borta och det är huvudsaken.


“You've gotta dance like there's nobody watching,


Love like you'll never been hurt,


Sing like there's nobody listening."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar